11. ožu 2025.  Düsseldorf / Njemačka

Izvješće o održivosti za 2024.

Henkel ostvaruje daljnji napredak u svim područjima svoje strategije održivosti

  • Djelovanje u području klime: smanjenje emisija CO2 u proizvodnji po toni proizvoda za 64 posto (početna godina: 2017.)
  • Kružno gospodarstvo: upotreba reciklirane plastike u ambalaži robe široke potrošnje porasla na 25 posto
  • Jednake mogućnosti: značajni porast broja zaposlenika koji uzimaju roditeljski dopust u 2024.; udio žena na rukovoditeljskim položajima dosegnuo 42 posto
  • Pravedni radni uvjeti: uvedena nova dodatna procjena kako bi se osigurale adekvatne plaće diljem svijeta 
  • Upravljanje: prvo izvješće o održivosti u kojem su primijenjeni svi zahtjevi o sadržaju koji proizlaze iz europskih standarda izvještavanja o održivosti (European Sustainability Reporting Standards, ESRS)

Henkel je danas objavio svoje izvješće o održivosti za 2024. Društvo je dodatno napredovalo, posebice u područjima zaštite klime i kružnog gospodarstva, ali i u području društvenih pitanja. Već ove godine Henkel dobrovoljno podnosi izvješća u skladu sa zahtjevima o sadržaju iz nove Direktive Europske unije o korporativnom izvješćivanju o održivosti (Corporate Sustainability Reporting Directive, CSRD) i europskih standarda izvještavanja o održivosti (European Sustainability Reporting Standards, ESRS).

„Ostvarili smo velik napredak i vidljiva poboljšanja u području održivosti tijekom prošle godine, i to u svim područjima naše strategije održivosti”, rekao je Carsten Knobel, izvršni direktor društva Henkel. „Čak i u zahtjevnim vremenima stojimo iza naših temeljnih vrijednosti: naša predanost održivijem svijetu odražava se u našim proizvodima, procesima i doprinosu društvu, kao i u našem planu za nultu neto stopu emisija čiji je cilj smanjenje emisija stakleničkih plinova za 90 posto do 2045.” 

„Ponosna sam na naš napredak u ključnim inicijativama održivosti”, rekla je Sylvie Nicol, izvršna potpredsjednica Odjela za ljudske potencijale, infrastrukturu i održivost. „U 2024. smo, naprimjer, povećali udio reciklirane plastike u ambalaži robe široke potrošnje na 25 posto. Diljem svijeta uveli smo i rodno neutralni roditeljski dopust od najmanje osam tjedana koji uključuje punu plaću, što je naišlo na veliko odobravanje. Osim toga, podnijeli smo prvo izvješće o održivosti u skladu sa zahtjevima o sadržaju koji proizlaze iz novih standarda ESRS, što je također dodatno poboljšalo naše unutarnje procese.”

Novi ciljevi za zaštitu klime

Henkel je do kraja prošle godine smanjio emisije CO2 u proizvodnji po toni proizvoda za 64 posto u odnosu na početnu 2017. godinu te povećao udio kupljene energije iz obnovljivih izvora na 47 posto. Henkel je prošle godine postavio i ciljeve za postizanje nultih neto stopa emisija, koji obuhvaćaju veći dio lanca vrijednosti nego njegovi prethodni klimatski ciljevi. Henkel nastoji do 2045. smanjiti apsolutne emisije stakleničkih plinova opsega 1, 2 i 3 za 90 posto. Što se tiče kratkoročnih klimatskih ciljeva, Henkel namjerava smanjiti svoje apsolutne emisije stakleničkih plinova opsega 1 i 2 za 42 posto i svoje apsolutne emisije stakleničkih plinova opsega 3 za 30 posto do 2030. (u odnosu na 2021.). Te nove ciljeve potvrdila je Inicijativa za znanstveno utemeljene ciljeve (Science Based Targets Initiative, SBTi), organizacija za klimatske promjene koja pomaže poduzećima postaviti ciljeve smanjenja emisija stakleničkih plinova sukladne s Pariškim sporazumom. Do kraja 2024. Henkel je smanjio svoje emisije stakleničkih plinova opsega 1, 2 i 3 za 20 posto (u odnosu na 2021.). 

Kako bi pospješio dekarbonizaciju svog lanca vrijednosti i bolje hvatao emisije CO2 u opskrbnom lancu (opseg 3), Henkel je prošle godine ubrzao svoj program angažmana za svoje globalne dobavljače. U okviru programa prikupljaju se podaci o emisijama i određuju posebne mjere za smanjenje emisija.

Održiva rješenja za ambalažu

Henkel je dodatno povećao udio reciklirane plastike u svojoj ambalaži robe široke potrošnje na 25 posto. Društvo očekuje do kraja godine povećati taj udio na 30 posto. 

Taj napredak ističe se dvama primjerima: u Europi je Henkel povećao udio rabljenog recikliranog materijala u ambalaži tekućih deterdženata i proizvoda za njegu kose na najmanje 50 posto. To uključuje brendove kao što su Persil, Weißer Riese, Spee i Gliss. U Sjevernoj Americi društvo je predstavilo novu ambalažu za svoj tekući sapun za ruke Dial, koja je sada izrađena od 100 posto reciklirane plastike. 

Henkel također nastoji promijeniti dizajn sve prodajne ambalaže kako bi se omogućilo njezino recikliranje. Na kraju 2024. taj udio dostigao je 89 posto. 

Inovativnim ljepilima iz svoje poslovne jedinice Ljepila i tehnologije Henkel postavlja nove standarde za održiviju ambalažu. Primjerice, novo termotaljivo ljepilo brenda Technomelt sastoji se od najmanje 49 posto bioloških sirovina, a upotrebljava se, među ostalim, u ambalaži za prehrambene proizvode. Istodobno, kupci troše znatno manje energije prilikom upotrebe proizvoda.

Jednake mogućnosti i pravedni uvjeti rada

Prekretnica u području raznolikosti i jednakosti jest rodno neutralni program roditeljskog dopusta, koji je društvo uvelo za svih svojih 47 000 zaposlenika diljem svijeta. Programom se osigurava najmanje osam tjedana potpuno plaćenog roditeljskog dopusta, a on obuhvaća sve oblike obiteljskih zajednica, uključujući posvojenu ili udomljenu djecu, LGBTQ+ parove i samohrane roditelje. Ta mogućnost naišla je na veliko odobravanje; oko 30 posto više zaposlenika diljem svijeta uzelo je roditeljski dopust u odnosu na prethodnu godinu.

Nadalje, Henkel je povećao udio žena na rukovoditeljskim položajima na 42 posto. 

U okviru svoje predanosti pravednim radnim uvjetima društvo je uvelo dodatnu godišnju procjenu kako bi osiguralo da plaće Henkelovih zaposlenika u cijelom svijetu ostanu dosljedno usklađene s lokalnim referentnim vrijednostima za adekvatnu plaću.

Vanjsko priznanje za rezultate u području održivosti

Vanjske, neovisne agencije za ocjenjivanje ponovno su prepoznale Henkelov napredak u području održivosti. Henkelu je, među ostalim, zlatnu medalju dodijelila agencija za ESG rejting EcoVadis. Time je on ušao u najboljih pet posto ocjenjivanih društava. Osim toga, Henkel je na temelju rezultata u području održivosti dobio priznanje za „najbolje ocijenjeno društvo” od agencije Morningstar Sustainalytics. Društvo je primilo još jednu nagradu od društva Corporate Knights povodom objave popisa 100 najvećih održivih svjetskih društava za 2025. Institut F.A.Z. Institut und Cision Germany dodijelio je Henkelu i nagradu za održivu budućnost Sustainable Future Award za 2024zbog njegova dugogodišnjeg i vjerodostojnog doprinosa dijalogu o održivosti.

Priopćenje za javnost (154,63 KB)
Jelena Gavrilović Šarenac Henkel Direktorica za korporativne komunikacije ​Henkel Srbija i Henkel Adria +381-11-207-22-09 Jelena.Sarenac@henkel.com Preuzmi vizitku Dodaj u Moja zbirka